Hulp nodig met het vinden van PostNL?
Bel nu!

PostNL

Klantenservice hulp

Wilt u snel in contact komen met de PostNL klantenservice? Belt u dan ons informatienummer, zodat wij u op eenvoudige wijze juist kunnen verbinden. Zo krijgt u razendsnel antwoord op al uw vragen aan PostNL.

Snel in contact met de PostNL klantenservice

Klantenservice PostNL

Wilt u weten waar uw pakket zich bevindt of hebt u een pakket niet ontvangen? Op zoek naar portokosten, tarieven of het dichtstbijzijnde PostNL-punt? Er zijn vele mogelijke redenen waarom u contact kunt zoeken met PostNL. Door direct naar ons informatienummer te bellen, wordt u doorverbonden met de juiste afdeling van de PostNL klantenservice. Wij helpen u graag om makkelijker antwoorden te krijgen.

Misschien zoekt u niet graag online naar antwoorden en hebt u liever persoonlijk contact. Het kan een stuk eenvoudiger zijn om uw vraag telefonisch te stellen. Echter, het is niet altijd makkelijk om de juiste contactgegevens op de website te vinden. Welk nummer moet u hebben voor uw zakelijke vragen en waar belt u heen voor informatie over uw pakket? U hebt geen zin om eindeloos te zoeken en wilt graag direct geholpen worden. Schakel daarom nu NL-Klantenservice in en laat u helpen door ons. Wij verbinden u direct door met de juiste afdeling van de PostNL klantenservice.

Wat zijn de openingstijden van de PostNL klantenservice?

Zorg ervoor dat u contact opneemt binnen de openingstijden van de PostNL klantenservice. Voor de klantenservice van PostNL gelden de volgende openingstijden:

  • Maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 20:00
  • Zaterdag van 9:00 tot 16:00
  • Zondag gesloten

Na sluitingstijd van de telefonische klantenservice is het mogelijk om contact op te nemen met digitale collega Daan, zowel via de website als ook op Twitter en Facebook.

Wat zijn de telefoonnummers van de PostNL klantenservice?

Voor al uw vragen over brieven, pakketten of kaarten kunt u terecht bij de klantenservice van PostNL. Er zijn verschillende manieren om in contact te komen met een medewerker, waaronder het bellen van het algemene PostNL klantenservice telefoonnummer via: 035-2046666.

Welke informatie moet u bij de hand hebben?

Om ervoor te zorgen dat u zo goed mogelijk geholpen kunt worden, is het belangrijk om de juiste informatie bij de hand te houden. Dit zorgt ervoor dat een medewerker sneller dingen kan nakijken en u makkelijker kan helpen. Zorg ervoor dat u de volgende gegevens klaar hebt liggen:

  • U naam en adres
  • Contactgegevens zoals uw telefoonnummer en e-mailadres
  • Track & Trace-code indien van toepassing
  • Afzender en geadresseerde van de brief of het pakket

Ook kan het zijn dat er naar uw bankgegevens (IBAN en tenaamstelling rekeninghouder) wordt gevraagd. Dit is alleen noodzakelijk wanneer PostNL u een bedrag terug dient te betalen. Op welke andere manieren kunt u in contact komen met de PostNL klantenservice?

PostNL heeft een uitgebreide Service & Contact pagina op de website. Hier kunt u op veel vragen al een antwoord vinden. U vindt alle informatie over de verzendtarieven voor pakketten en andere post, zowel binnen Nederland als naar het buitenland. Ook kunt u de status van uw zending zien en informatie krijgen over de algemene bezorgdagen en –tijden. Hebt u een andere vraag? Er zijn zo veel mogelijkheden, dat het kan zijn dat uw antwoord niet online te vinden is. Gelukkig zijn er dan een tal van mogelijkheden om contact op te nemen met de PostNL klantenservice:

  • Telefonisch contact via het algemene klantenservicenummer
  • Via de chatbox met digitale collega Daan
  • Via de sociale media Twitter en Facebook
  • Een handgeschreven brief insturen
  • Online een klacht indienen
  • Een persoonlijk bezoek aan een PostNL-punt

Niet thuis bij de bezorging van uw PostNL-pakket

Hebt u een iets besteld of verwacht u een pakket, maar weet u dat u niet thuis bent op het bezorgmoment? Dat is geen probleem. PostNL bezorgt uw pakket bij de buren als u zelf niet thuis bent. Het kan ook zijn dat uw pakket wordt afgegeven bij een PostNL-punt bij u in de buurt. In uw brievenbus vindt u een kaartje met een ‘niet-thuis’ code. Hiermee kunt zien waar u uw pakket op kunt halen.

Hebt u geen kaartje ontvangen? Of een andere vraag over een bezorging waarbij u het pakket niet zelf aan kunt nemen? U kunt contact opnemen met de PostNL klantenservice om erachter te komen waar uw pakket zich bevindt.

Vertragingen bij (internationale) post- en pakketbezorging

Wanneer u een pakket internationaal verstuurt of uit het buitenland verwacht te ontvangen, kan het zijn dat u te maken krijgt met vertragingen. Er kunnen vele redenen zijn waarom uw pakket of post onderweg vertraging oploopt. Op de PostNL website vindt u een overzicht van alle actuele verstoringen. In het overzicht ziet u zowel de reden voor de verstoring als de verwachte vertraging. Als u vragen hebt naar aanleiding van de berichtgeving, kunt u contact opnemen met de klantenservice van PostNL.

Uitzoeken waar uw zending zich bevindt

Wilt u weten waar uw verstuurde pakket zich op dit moment bevindt? Of verwacht u een pakketje, maar weet u niet wanneer de verwachte leverdatum is? Als het pakket een Track & Trace-code heeft, kunt u de status van uw pakket opvragen. Dit kan zowel op de PostNL website als in de PostNL-app. Zo achterhaalt u gemakkelijk de leverdatum van uw pakket. Hoe laat de bezorger precies komt is afhankelijk van de drukte op de weg, de weersomstandigheden en de hoeveelheid pakketten van de dag.

Vragen over de status van uw pakket? Hiervoor kunt u contact opnemen met de PostNL klantenservice. Zorg ervoor dat u de Track & Trace code of de afzender en geadresseerde bij de hand hebt.

Postzegels en verzendtarieven voor pakketten

Het is fijn om te weten waar u aan toe bent. Daarom kunt u voor het verzenden van uw pakket of brief de verzendtarieven raadplegen op de PostNL website. Wilt u weten hoeveel postzegels uw brief nodig heeft of wat uw pakketverzending gaat kosten? Om hier achter te komen, gebruikt u de tarievenwijzer van PostNL. U krijgt het juiste tarief te zien door in te vullen of het om een pakket of brief gaat, naar welk land u het wilt versturen en wat het gewicht is.

Voor specifieke vragen over de tarieven kunt u terecht bij de PostNL klantenservice. De medewerkers kunnen u bijvoorbeeld inlichten over de geldigheid van postzegels en bezorgingen naar het buitenland.

Kom nu in contact met de PostNL klantenservice

Wilt u niet lang in de wachtrij hangen en direct een antwoord op uw vraag? Maak gebruik van ons informatienummer om snel in contact te komen met de juiste afdeling van de PostNL klantenservice. Zo wordt u direct van de juiste informatie voorzien en vermijdt u lastige keuzemenu’s..